Saturday, January 17, 2009

"Ex oriente lux" (Från öster ljuset/kulturen)

Ja här plinkar sitror, oudar och drömmande flöjttoner sig fram genom lägenheten och det är onekligen en orientalisk stämning över vårt hem. Efter yoga, gröt och ägg så blippade min telefon till med en påminnelse om att Anna i Stockholm fyller år den 18 januari. Utan att reflektera ens en nanosekund över vilken dag det var så ringde jag upp och klämde i med "Vad är det för en dag? Vad är det för en dag? Jo deeeeet är Annas födelsedag....". Anna blev glad och skrattade men sköt försiktigt in att det är imorgon hon fyller år och då slog det mig att jag hade lagt in påminnelsen en hel dag i förväg för det är faktiskt bara den 17 januari idag... Men det var lajbans att prata med Anna i alla fall och jag hoppas vi får en spelning i Stockholm snart så vi kan ses.
   Det är tänkt att jag och Sebastian ska ta en promenix så småningom men ingen av oss verkar ha någon brådska ut. Fast nu blev jag pötsligt väldigt sugen på att åka ut till västra hamnen. Vad underligt. Men ÅH vad sugen jag blev! Promenera längs vattnet och ta en kaffe någonstans. Nej, jag måste faktiskt genast gå och försöka få med min älskade på noterna! Pussar och kramar till alla nu när det är lördag och allt! Förresten, jag lägger upp ett stämningsfoto också!



1 comment:

Anonymous said...

hej jinda
jag läser din blogg, jag säger inte så mkt, men jag läser, bara så du vet, det är roligt och lugnande i denna stressade tillvaro jag kallar "mitt liv".
Massa kärlek o respekt
;)