Friday, January 16, 2009

"Acti labores jucundi" (Utfört arbete är behagligt)

Javisst. Jag städade direkt efter frukost så nu har jag till och med hunnit grunda en tavla och bjuda till fest i afton.
   Sebastian är ute på stadens gator och torg och affischerar inför nästa veckas Monogatarikonsert på Athen i Lund. Själv försöker jag äta en banan och skriva blogg samtidigt. Inte så lätt som man kan tro. Det beror nog på att jag är barn av den gamla skolan där maskinskrivning med rätt fingersättning obligatoriskt ingick i utbildningen. Pekfingervalsen är jämställt med dödstraff ungefär.
   Gårdagens Monogatarikonsert var, enligt vår och publikens utsago, vår bästa hittills och det kändes verkligen när man satt där och drog i dragspelet. Det skulle vara roligt om det kom mycket folk till Lund nästa torsdag så man kunde få chans att göra om prestationen. Ju fler som lyssnar desto mer glöd i stämningen.
   Sebastian äter på La Couronne ikväll med sina gamla kursare, för att få closure på utbildningen så att säga. Jag kände verkligen inte för ännu en middag i min ensamhet så jag slängde ut en förfrågan i mitt fest-sms och lyckosamt nog för mig så vill Johanna göra mig sällskap. Det gör mig mycket, mycket lycklig. 
   Men i övrigt så önskar jag en vidunderligt härlig kväll och så tänker jag hälsa speciellt till Anette, för det var ju faktiskt hur kul som helst igår kväll när jag, innan konserten, stolt skulle berätta vad jag hade virkat och hon svarar "En snöboll, ja jag vet. Jag läste på din blogg, så jag vet allt om fransk radio och allting!". Så en speciell hälsning till Anette, samt alla andra som läser här och vet att jag virkar snöbollar, vet allt om fransk radio och allting! Hej svejs!

10 comments:

Anonymous said...

Jag vet! Och känner mig numera litegrann som en stalker, men det är min identitet och jag är stolt över den. Och jag lyckades ju inte stalka dig till konserten igår så jag kanske har råd med lite bloggkommentarorsförföljelse istället? För nu är jag jättetrött och känner att jag kommer skriva mycket och länge om ingenting. Jag har jobbat heltid redan den här veckan tror jag, och ska på ett maratonpass till imorgon och känner mig, ja, jag vet inte, Linda, hur känner jag mig? Tala om!

Anonymous said...

Ja, och jag inser att jag lyckas styra över varje kommentar på - just det - mig själv! Härligt oförskämt!

Linda linda, jag gillar din blogg, den gör mig glad i vintermörkret och även om jag inte vet hur intresserad jag är av fransk radio, måste känna efter, nej, jag skulle ju inte förstå ett ord, så tycker jag så mycket om att veta vad du gör så där ibland på dagarna. Du är ju, som jag visste, så bra på att skriva så målande att jag sitter och ser allt framför mig så där mysigt och då känns det som att jag är där. Och det vill jag vara.

Breathless said...

He he, pekfingervalsen är den enda jag kan.... Trots att jag lärt mig hela fingersättninge, och de upprepade gånger i olika skeden av mitt liv:-)

När jag blir frisk så lovar jag att komma och se dig spela! Kram!/Therése

Linda said...

Jihoooooooo!!! Det är så kul att få kommentarer så jag bara vill skriva nya inlägg hela tiden! :D

Tove du känner dig, utmattad, tom och underbar. och även om du tycker att du är härligt oförskämd så måste jag lägga in mitt veto, för den här loggen är total navelskådning och det skulle ju bli helt outhärdligt om inte du kom förbi och riktade ljuset lite!

Det gläder mig så innerligt att ni läser! JAg har inte fattat att man kunde låsa upp kommentargrejen så när aldrig någon kommenterade så slutade jag men nu är ja manisk! Yay!!!

Linda said...

Therése har du blivit smittad av influensan (som tydligen är torrhosta årsskiftet 2008-2009 som jag har hört från säkra källor) du också?

Anette said...

Haha, det är inte varje dag man får läsa om sig själv när man väntar sig virkning och radio!

Konserten var verkligen kanonbra, för en stund där glömde jag bort att vara bedrövad ;)

Kram!

Linda said...

Skönt att höra att det kunde lindra lite trots allt! Inte alls trevigt när de flyttar iväg på det där sättet...

Breathless said...

Nej jag är sjuk sedan tio år tillbaks med en kronisk mag-tarmpryl och nu har jag lämnat den vanliga medicinen och halkat in på alternativmedicinområdet. Jag är trött på att bara skyla över symptom och inte läka ordentligt. Det ska bli ändring på det nu! Just nu går det ganska knackigt, men det är ju ett långsiktigt projekt...

Linda said...

Det är bra, långsiktigt tänkande. Hoppas det stabiliserar sig snart!

Anonymous said...

I want not approve on it. I think polite post. Specially the title-deed attracted me to read the sound story.