Tuesday, November 13, 2007

c'est novembre, ma cherie

Tvärtemot alla naturliga mänskliga impulser en novemberdag som denna har jag byggt en jättehög av omöjliga ambitioner. Jag ska skriva en hejdundrandes massa sidor, ut och jogga, städa hela hundrakvadratslägenheten och laga en fantastisk middag till min man som kommer redan straxt efter fyra. Det börjar ju bra. Med att man sitter och skriver blogg menar jag.

Jag är kluven. Mint förre handledare (som jag intelligent nog bytte ut) hävdade att jag var alldeles för egoistisk och att det blev jättetråkigt att bara läsa om jag jag jag och alla jagen var för lika. Min nye handledare som jag nu försöker impa på genom att skriva som andra helt olika personer hävdar att det är de där jagen som är allra bäst. Ja du di Leva - vem ska vi tro på tro på tro på nu? Logiskt sett, handledare nummer två, antar jag. Det är ju ändå han jag bytt till.

Jag är för övrigt fullständigt barskrapad. En mastodonträkning för elen tog större delen av matkassan för både Olof och mig. Tv-licensen är aldrig nådig den heller... Men jag har kärlek, kaffe, torrjäst och vetemjöl så mig går det ingen nöd på. Värre för Olof som går runt med en kniv i hjärtat och skavsår på hälen. (Krossat hjärta och skitjobb).

Om jag ska lyckas med mina högflygande planer är det lika bra att jag sätter igång nu.

Varma lussebullar åt folket!

kram
L

2 comments:

Jul i Laloland said...

Om du vill kan jag även sända ner några paket pasta och en kladdkaka på posten...det är sånt sånna som jag gör allra bäst.
Jag saknar dig min mums-mums. Förresten...jag blir sambo i Januari, men det kanske du redan visste förresten. Då bär det i alla fall av till Linköping, det ska bli fantastiskt, men självklart lite konstigt också...nu måste jag ju lära mig kompromissa mer..HAHAHAHHA..och hur ska det gå, mitt sätt ÄR JU faktiskt det allra bästa. HAHAHAHA

Puss

Jul i Laloland said...

ps. JAg hävdar att folket inte bara behöver varma lussebullar utan även klementiner som är julens nyckelord i år. ds.