Thursday, November 15, 2007

En låda kom lastad

Nehej, nu har jag trillat ur mina vanor helt och hållet här. Det sprudlar och skrivs seeeent sent om nätterna och om dagarna sitter jag bara och jönsar framför internet. Har suttit i en vecka och försökt lösa ett lurendrejarproblem med nedladdningsprogrammet, men det verkar var stört omöjligt. Jag gav upp för tjugo minuter sedan.

Inte hade jag något mjöl heller. Jag fick mixa havregryn, så jag fick havremjöl. Misär. Vi hade inte salt heller, bara lite grovsalt. Gissa vad jag gjorde? Ja just det. Jag mixade det. Men idag kom en av de härliga Årstidernalådorna (ekologiska grönsaker i en låda som lämnas mycket diskret utanför dörren). Fiffigaste av allt med dem är att man får faktura i slutet av månaden. Yay! Och att det är så fruktansvärt gott! Godaste grönsakerna jag ätit. Den här veckan fick jag rödbetor från Sören Nilsson i Mörbylånga [Sö'en Nilsson i Mööö'by'lång'] rödkål, potatis och savoykål från Solmarka gård i Kalmar [Solmaa'ka Gå'hd i Kalmaah'] - resten var från Gotland.
Och Tove bjöd mig på middag - wunderbara kvinna! Hoppas det blir ikväll.

Nu ska jag antingen skriva eller läsa. Eller göra lunch. Eller gå och panta och darrande räcka fram min bonuscheck på 25 riksdaler, se om det räcker till något i mjöl och äggväg.

Smaklig spis!

2 comments:

Mamma till Oskar said...

Det är så härligt att läsa det du skriver kära kusin. Jag önskar att vi hade bott lite närmare varandra så hade du varit välkommen att äta middag här så ofta du velat. Jag vet hur det är att vara barskrapad, been there, done that =D Kram Madde

Linda said...

Yay! Det önskar jag med. Jag önskar att jag bodde på ett tjog olika ställen eller kände mig riktigt hemma på ett enda. Jag har precis ringt ett nödsamtal till min kära mor som generöst gick med på att låna mig ett par trehundra. Hade tänkt att stoiskt härda ut till söndag då jag ska träffa pappa och förhoppningsvis få en likvid födelsedagspresent, men jag stupade av utmattning två dagar före mållinjen. Stora varma kramar till er allihop!