Thursday, June 7, 2007

Vad är en bal...

.. på Locus Medicus. Är den värd att vänta på? Är den värd att svida om för? Ja. Ta mig tusan, det tycker jag. Varför skulle jag annars sitta här på SOL-biblioteket och tanklöst sprida min tid med meninglöst surfande i väntan på Domkyrkans femslag?


Det har hänt en massa saker naturligtvis. Jag har ju inte skrivit här på ett tag. Mystiskt nog verkar det finnas ett samband mellan mitt bloggskrivande och mitt författande. Ju mer blogg desto mindre författande och tvärtom. Så om det finns de som blir besvikna på att ingenting nytt finna pååmin sida, kan ni trösta er med att ni istället kan få läsa det i en bok i framtiden. (Hur nu DET skulle vara en tröst... Ni skulle ju antagligen behöva betala för boken. Men då kan ni ju trösta er med att jag kan bjuda er på en öl för besväret. Från och med nu är det en regel - för varje exemplar av mina böcker som ni, mina vänner, köper - bjuder jag på en öl. Jag kan ju förtydliga att jag kommer förlora på det men förlusten är en lycka då jag vet att jag kanske står i någons bokhylla.)


Nu är det dags för Askungens förvandling (egentligen inte - jag ser ut som en godisbit redan). Kvällens tema blir grekisk gudinna då Nene haft den underbara vänligheten att låna ut sin vackra gudinneklänning till mig. Godnatt och tack för kaffet.

Jag ska ha en drös trumpeter i en dikt någon gång. Bara för att det är så Majakovskijt.

1 comment:

Anna said...

Jinda
Aj löv jo!