Monday, May 28, 2007

Som i ett skruvstäd...

... håller den underbara naturen mig hypnotiserad. Det blir nästan bara blommor och växter nu genom kameralinsen.



Helgen har varit omfångsrik och händelsefylld, den ljuvligaste exkursionen hittills - vet inte om det berodde på att vi hade tubkikare med eller om det var den regnvemodiga stämningen - det följdes upp av en fantastisk middag i aftonklädsel på fredagskvällen med mycket akademiska och mänskliga djup i samtalen.


På lördagen fors det iväg till Bräkne-Hoby, blommor skulle spela på den lilla men naggande goda (fast i år rätt tråkiga) festivalenUterock. Det hade kunnat bli bättre men det var en idiotiskt upplagd spelordning så vi for till Ronneby ganska tidigt. Olof och jag satt och var vuxet djupa och drack ytterst sakta två stora stark och delade broderligt på ett paket Marlboro Light på Jekyll & Hyde.


















Dagen därpå gjorde Linn och jag Ronneby till fots och det var minsann inget slarv - vi var nästan bortanför kommungränsen. Jag gick yrselartat runt och drömde om framtida örtagårdar och kaprifoliumbersåer som jag ska plantera när jag är vuxen.









På söndagskvällen bakades det rinnande knäckig hallon-äppelpaj och gav hela gänget en kollektiv sockerkick, för övrigt dracks det kaffe på fat och skvallrades så gott det gick. Vi slog verkligen ett slag för tantkulturen.





Nu sitter jag här, kaffestinn i min sidenmorgonrock från IKEA och ska ta tag i mitt liv. Jag måste få lite texter sålda så att jag kan överleva och så fort den täta dimman över Malmö löst upp sig ska jag ut och springa i fullt raseri och rensa ut hela min helgigenkleggade organism.

Ikväll är det bio. V ska klä ut oss till pirater så ni kan ju gissa vilken film det blir.

PÅ tal om det - jag slår ett slag för den reklamkraft min blogg eventuellt har och bjuder in på Midsommarfest! Vi ska duka upp ett lååångt lååångt långbord i Pildammsparken och hänga lyktor i de nedersta grenarna på ett träd, så blir det knytis, kubb, brännboll och skönsång för hela slanten! Ta med något bordsliknande, ätbart och drickbart och kom!

Hej svejs så länge!

3 comments:

Anna said...

Hejje, ser du när du har fått Comments eller?
Hihi

http://annardej.blogspot.com/

Anna said...

men du, vilken äcklig färg, är du säker på att du vill ha den bakgrunden?
puss

langeloo said...

Jaaaaaa!!! Pildammsparken! Midsommar! Jag får orgasm!!

Hehe, nu smsar jag dig OCH skriver i din blogg samtidigt nästan. Det är high-tech!

Puss!