Thursday, June 28, 2007

Lite andrum

Hallå igen! Det har jobbats och exkursionerats konstant sedan sist men nu har jag ett par dagars andrum innan mina julivik ska hugga tag i och suga musten ur mig. Dessutom så åker Mårten till Norrland för att vandra i två veckor så jag kommer väl att vara hemma lite mer nu. Det är förvisso fortfarande roligt, men inte riktigt samma sak att åka på exkursioner själv.

Dock planerar jag att ut och åka mycket med mitt sommarkort i Skåne. Sist åkte jag pendeltåg till Ystad och skrev febrilt fyra-fem sidor på en ny novell, så det bådar gott.

Har jag fått några nya insikter? Jo, det har jag nog, men de är nog inte banbrytande nog att skriva om här. Oftast går jag hem från jobbet, hög av lycka, men idag har jag haft en riktigt jävla jobbig dag så just nu är det svårt att se människorna från den ljusa sidan.

Midsommar var ju helt fantastisk! Vi var på vuxenfest på en kolonilott och det fanns dansbana och hela köret! Stod och pratade med en ytterst sympatisk kvinna i toalettkön som jag sedan träffade på bussen bara några dagar senare. Jag gillar sådana små detaljer i livet. Både jag och Mårten blev för övrigt upphånglade av en av grannarna. Trevlig tös och väldigt oväntat. Jag kände mig dock lite favoriserad där, men det var nog också mest för att hon hade pojkvän och hångel med motsatta könet ses med mindre blida ögon...

Nu ska jag ta mig ett glas vin till och njuta av ledigheten!

Njut kära vänner!

1 comment:

Anna said...

Hej snutta.
=)
Djävla skitväder...
Roligt att läsa din blogg.
Pussar å kramar