Monday, May 7, 2007

Aktiv måndag

Jajjemen, idag har man varit flitig! Upp vid nio, en liter kaffe, sökte hemtjänstjobb men rätt person var inte där förrän på måndag. Därefter högg jag, fortfarande i nattlinnet, tag i skrivandet. Flera nya sidor och lite omarbetningar lämnade mig mycket nöjd och jag skickade till slut iväg alltihop till min nye handledare.


Vad gjorde hon sen? Jo hoppade i joggingkläderna och tog sig en riiiiiiiiktig jävla genomkörare i Pildammsparken, satan vad jobbigt det var och innan det skickades en novell iväg till lokaltidningen Barometern (Kalmar/Öland/Oskarshamn för den oinvigde). Sedan städade hon halva rummet, målade en tavla, fick ett kusligt besök* under tiden, städade färdigt och tog ett jättelångt skönt skumbad. Gjorde kryddig ryss/portugisisk soppa och bakade hör och häpna rågbrod med anis, samtidigt som jag kollade på ishockeyn. Mattias släpade fram madrassen efter sin långa dag så jag fick hela soffan för mig själv. Vi är båda rätt värkbrutna idag

jag vill försöka illustrera min fantastiska solbränna samt min konstiga näsa som jag först idag insåg är lite böjd...

* Det kusliga besöket: Olof tappade bort sina nycklar för en månad sedan, idag användes dem. Jag satt och målade och lyssnade på Pink Floyd. Det hade varit en lång tyst sekvens på låten med lite fågelkvitter bara och precis när jag hörde ytterdörren öppnas drog själva gitarrerna igång. Jag hörde inget hej så jag listade ut att det antagligen var Mattias som kom och rusat rätt in på toaletten eftersom han (som är blivande arkeolog) är ute och gräver i Uppåkra den här veckan och det är limiterat utbud på bekvämligheter. Efter en stund känner jag att jag själv måste ta en tur till toaletten så jag går ut i hallen för en liten klassisk dust av toa-mobbing. Då är toalettdörren öppen. Ingen där. Mycket mystiskt, tänker jag och går och kollar på både Mattias och Olofs rum för säkerhets skull. Nä, jag är helt själv i lägenheten. Jag tänker inte så mycket på det, kanske Mattias rusat ut igen för att han glömde något i bilen? Men tiden går och jag börjar se mindre logik i de olika förklaringarna. Till slut messar jag båda herrarna och frågar om någon av dem varit hemma och vänt för en dryg timme sedan. Båda svarar nej och Olof ringer och vi blir lite upprörda, bestämmer oss för att ringa och kolla om det var vaktmästaren och om det inte var det så byter vi lås. Mycket läskigt. Olof funderade även länge på om han inte glömde nycklarna i dörren, så vem vet det kan ju vara någon i huset... Kuslich!

Mårten jobbar natt, plus att vi umgicks lite för mycket förra veckan så det har varken blivit fiske eller exkursioner på ett tag nu. I och för sig spelade vi äventyrsboule i onsdags natt men vi det var mer festuppsluppet utomhusvarande öl och äventyr än natur. Och så var det grillfester, förfester och picknickar hela helgen... Men nu hade han i alla fall Lindaabstinens så vi ska ut och gå långlångt på onsdag. Det ska jag göra nu med. Det är en sådan fin kväll!

No comments: