Thursday, May 10, 2007

Sinto-me aproximadamente imensa vazia

Igår var det dags för ännu en expedition och trots att den tog plats mitt inne i Malmö var den kantad av natur och ovanligheter.
Malmö muséer med akvarium och uppstoppade björnar i all ära men TACKA vet jag Teknikens och sjöfartens hus! Jag gick loss och fotograferade flygplansmotorer, ubåtsdetaljer och klockor ända tills vi kom ned på källarplanet... Då hamnade jag i extas. Mopeder, motorcyklar och bilar...

Mårten började se liiiiite uttråkad efter en sisådär trehundra foton på tvåhjuliga fordon, så han kröp, helt emot regler och avspärrningar, in under en bil och ville bli fotograferad. En ekologisk kaffepaus senare vandrade vi genom Slottsparken, Kungsparken och Pildammsparken innan vi slutligen hamnade hemma hos mig och bakade pizza och tittade på Monthy Python.



Om Mårtens beteende grundade sig på att klättra upp i saker (många träd, båtar och annat besöktes oförskräckt) så var min taktik mer att slänga mig platt på marken. Det började redan inne i bronsåldersrummet då Mårten tyckte att ett skelett såg lite för litet ut. Jag slängde mig platt på golvet så han fick jämföra och sedan fortsatte det så i fotograferande syfte på gatustenar, grusgångar, i rabatter och på gräsmattor. Hade jag haft en mamma hemma hade hon nog grälat på mig...




Extas nummer två slog till när jag hittade blommande kaprifol.









Idag regnar det och jag väntar på att det ska sluta så jag kan ut och jogga. Det betyder såklart att jag sitter och idiotsurfar framför datorn, übernöjd med det faktum att det ösregnar. Jag har i alla fall joggingkläderna på mig... Inte mitt fel att det är uselt väder...

Jag borde skriva fortsättningen på Venedig-novellen, men jag ser inte riktigt helheten så jag drar mig. Annars har jag ju sjukt mycket pizzadisk i köket att sysselsätta mig med om jag nu skulle ha någon som helst form av motivation till att göra något...

No comments: