Tuesday, April 10, 2007

Som en fågel Fenix...

... reser hon sig ett par kilo lättare ur askan. Jaa kära vänner, jag är återuppstånden. Feberfrossorna skakade min arma kropp under påskafton, så att bara de modigaste i släkten vågade gå in och klappa på mig (min mamma och min mormor, den senare försökte lite försiktigt rota fram mig under berget av täcken och ge mig en hundralapp).

På måndagmorgon vaknar jag av att jag kaskadspyr i toaletten. Jippijej. Hela dagen var ett helvete. Tills jag får tala med Sjuksyster Bosse som kan vara en av de få livs levande änglar vi fortfarande har, som småleende trampar runt här på vår kalla hårda utarmade jord. Bosse gav mig några underbart goda råd samt lite medmänsklighet och sedan dess har allt bara blivit bättre och bättre.

Imorgon åker jag hem! Jihoo!!

Jag har även orkat shoppa två par skor idag. Båda mycket förnuftiga - ett par vita ecco-knytskor à la hurtig pensionär samt ett par bruna, fula, men ack så bekväma damskor med antydan till klack.

Mina vänner, jag må ha rest mig ur askan men mitt modesinne har onekligen åldrats...

2 comments:

Jul i Laloland said...

ÅH! Pensionärsskor *ser drömmandes mot taket, ty jag sitter inomhus*
På tal om ålderdomliga saker så kom jag och en god vän på idag att man borde tala mer ålderdomligt såsom fraser etc. Det här är några favoriter som jag önskar sprida till den breda massan:

* "Det är ruter i dig/honom/henne"
* "Per automatik"
* "Ja se, det går skamm på torra land"
* "Å-fan är näcken och skitfan är du"
* "Rita kors i taket!!!"
* "Nä...säger du det..."
* "Nähä du, det får du/kan du/vågar du först när det går sju torsdagar på en vecka"

En del av dessa går att utveckla vill jag lova...till oanade pensionärshöjder också...
Kram och puss ängel!

Linda said...

ÅH! Vad ljuvligt! Här ska laboreras och utvecklas - och hittar du fler var barmhärtig och sprid dem! PUSS!