Saturday, April 28, 2007

Kaaamaaa


Jag åkte hem på en snabb tripp till Kalmarpå torsdagen för att hälsa på pappa, hämta ett spö och en kikare. Passade på att ta cykeln till vattnet och fota lite naturromantik. Ett slags bedövande av mitt sårade självförtroende efter morgonens mindre lyckade handledarmöte...


SÖKES

Jag söker dig, sysslolösa självförtroende,
för ett långt och givande förhållande.
Jag,
en ung kämpande diabetiker med
depressioner
och författarambitioner.
Du, solid, stadig och
redo att rycka in
när som helst på dygnet.

Svar till 2389057



På vägen hem från mötet fotade jag den GUDOMLIGT vackra Volvo 544 och funderade än en gång vem det kan vara som äger ett så sjusärdeles stiligt fordon.





fredagen var jag tillbaka i Malmö, tågade iväg med spö och mötte upp med Mårten vid kronprinsen för vi skulle tjacka lite drag och eventuellt en ny lina till mitt spö. Jag fick sedan min första fisk under denna min första fiskaredag (någonsin - jag metade en gång när jag var liten men sysslade mer med att gå och samla ihop aborrar som de andra fiskarerna inte ville ha...) med ett utav dessa drag. Och så fick jag draget av Mårten, kanske som ett slags tecken på att jag är välkommen in i fiskarklubben... vad vet jag? Jag var kanske inte riktigt lika välkommen sen när jag knöt fast ett illrosa äppelskydssnät längst ut på mitt spö för att öglan inte skulle åka igenom alla öglorna....


en hysterisk Linda med sin första horngädda


horngädda nummer tre
(jag slutade fiska efter att jag fått upp min, räckte bra)


Mårtens andra, en jättestor hona som pissade rom


Även blinda hönor hittar ett korn ibland...

No comments: