Thursday, April 26, 2007

En utmaning


Regler: varje spelare börjar med att skriva sex sanningar/egendomliga saker om sig själv. Bloggaren som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg o samtidigt ange reglerna för spelet.Slutligen väljer bloggaren fem nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det gjorts skriver han/hon en kommentar i deras gästböcker för att låta dem veta att de blivit antagna i utmaningen.



1. Jag är övertygad om att jag kommer vinna Nobelpriset, bara jag inte dör innan jag fyllt 50, för Svenska Akademin är sjukt åldersdiskriminerande.


2. Jag bokar alltid tågbiljetter precis när de släpps, så att jag säkert vet att jag får den bästa fönsterplatsen i tysta kupén (plats 255 i vagn 14).


3. Jag protesterar mot alla auktoriteter genom att spela så dum att de blir irriterade.


(¤ till Läkare: "Nä jag kan INTE förstå varför mitt socker går upp och ner så mycket? Igår var det ju högt... och idag är det lågt."


¤ till Länsstyrelsen:

LS: "Men Linda, varför gjorde du inte bara undersökningen när vi bad dig?"

Jag: "Ja, men jag hade ju redan gått på undersökning en gång."

LS: "Jo, men då gjorde du synundersökningen på ett annat sjukhus och då fungerar det inte. Du måste göra det igen"

Jag: "Jaa fast jag har ju redan gjort undersökningen en gång."


¤ och när jag var yngre: lärare, föräldrar och vuxna i största allmänhet)


4. Jag är övertygad om att jag kommer dö ung. Allt annat är ett mirakel.


5. Jag bryr mig mindre och mindre om vad folk tycker.


6. Jag tror inte på romantik, det känns så orealistiskt på något sätt...




Utvalda bloggare:

¤ Jessica (fast du har redan gjort den men du är den enda bloggaren jag känner tror jag)

¤ James, har du någon blogg?

¤ Plura (för min skull?)

¤ Carl-Johan Vallgren (har du blogg?)

¤ August Strindberg

1 comment:

James Kinn said...

darling. om du halkar iväg till http://www.andedrakt.nu så hittar du mig med mitt gamla nick där. och jag har skrivit om EN av mina underligheter där, och det räckte nog, av kommentarerna att döma...