Tuesday, April 24, 2007

Tvätt, garderobsorganisering...

... städning, läsning men inte en enda rad skriven... Dålig blivande-författare! Fy, Linda! Äh - spela roll, mina tusen klädesplagg är ju nu både rena och minutiöst organiserade i alla fall.

Idag var tredje dagen i rad som jag och Mårten umgicks så imorgon är det umgängesförbud. Manchester United vann medan vi åt nybakat bröd och fransk (sjuuuuuuuuuukligt god - jag är en så SATANS jävla bra kock) löksoppa (ostgratinerad i ugnen då - ni kan ju föreställa er... AaaaAaaaargh... *Homer-gurglar*).
Jag har bara hejat på Kastlösa, Hammarby (tråkigt med kvällens match) och Benfica innan men idag sprack Elitserie-oskulden och jag valde genast MU, fast de låg under. Mårten började för rättvisans skull heja på Milan.


Igår satt vi och fiskade på Ön. Fem timmar, inget nappade men stora filosofiska tankar föddes med Turner-solnedgången som illustration. Vi hade lovat att gå på ett filosofimöte men det var härligare att fiska så för att döva samvetet filosoferade vi samtidigt.


Jag hade för övrigt den mest aktiva dag på jag vet inte hur länge. Uppe med tuppen, dubbel espresso, ut och jogga, hittade en soffa bredvid containern på bakgården, släpade ner Olofs mögliga säng och satte sedan igång med helvetet att få upp den tresitsiga sextiotalssoffan (i skinnimitation) på egen hand. De gjorde ta mig fan inga lätta soffor förr i tiden vill jag lova! Det tog EN TIMME att få den från bakgården upp till tionde våningen (och då åkte jag hiss!) men till slut stod den där, den vite jäkeln, på balkongen. Jag tänker titta Olof stadigt i ögonen och säga "Antingen bor vi här för alltid eller så flyttar vi inte förrän vi har tillräckligt god ekonomi för att anlita flyttgubbar!"

Efter soffäventyret stack jag till Myrorna, handlade stövlar, tröja, böcker och en kedja, åkte till skolan och träffade Carl-Johan Vallgrens förläggare (han är förläggare åt en lång radda andra genier men Calle-Valle är min favvo så nu får han det epitetet, den gode Isaksson). Oerhört inspirerande! Och så köpa några rejäla Widebergare åt oss (lång ciabattaliknande baguette med 7 olika sorters pålägg!) och så ut och fiska.

Nu ska jag - inte odla min trädgård - men däremot mitt råmaterial till drömmar genom att läsa Gertrude Stein.

Godnatt mina kära

1 comment:

Jul i Laloland said...

O´lala. Vi BÅÅÅRDE försöka ses som fan. Vad ska du göra på valborg? Kanske vi kan styra upp nått?
Förövrigt är du utmanad-kolla min blogg.

Puss mitt ljus