Saturday, April 21, 2007

Back in business

Hej igen - nu är jag uppe ur gropen!

Jag tror jag måste skylla en stor del av förtjänsten på min klass, samt på gårdagens YTTERST intressanta besök på Étage (jag tror ärligt talat att de stavar det så idiotiskt). Det var galet roligt!
Vissa låtar kunde jag bara inte dansa till (några schlagerlåtar) men då satt jag istället och tjöt av skratt på avbytarbänken. Jag hade ingen aning om att Carolas senaste låtar kunde locka fram SÅ mycket känslor på dansgolvet! Mycket fascinerande.
Jag körde mycket på ärlig ironi när det gällde dansstil - samt lite humor, ett klassiskt utsållningsknep. De som förstår har humor, övriga har en lite för allvarlig inställning till livet, sig själva och dansgolv i allmänhet...

Igår, ungefär samtidigt som den förlamande mensvärken slog ner i min arma kropp (eftermiddagstiden), slog även en ny romanidé ner. Jag är mycket nöjd och ska pröva att skriva febrilt ett par tusen tecken per dag så att jag inte fastnar. Just nu är det kvantitet som gäller, inte kvalité, det får jag utvinna senare!

Ha en underbar helg - imorgon ska jag på grodsafari!

No comments: