Saturday, April 21, 2007

http://amorsken.blogspot.com

okej okej jag såg just jessicas lista så jag MÅSTE ju också göra den (försök stoppa mig... )

Vilket är ditt livsmål: skriva riktigt jävla bra böcker
Vad har du för puder: hehe för tre år sedan flyttade jag till Lund och skulle bli en "Lund-tjej" tänkte jag så då gick jag och köpte ett dyrt puder på make-up store. jag har kvar det...
Har du använt någon hårprodukt idag: nej mitt naturliga rufs är more than plenty
Vad använder du för parfym: kokossmör från Body Shop, mammas "vuxenparfym" eller Euphoria av Calvin Klein
Hur många speglar finns i det rum du är i nu: eh... två på väggen och okänt antal i smink-sko-lådan
Var är du nu: jag sitter vid mitt strykbräds-bar-skrivbord på mitt rum
Har du bråkat med någon idag: nej jag hann diska upp i köket innan jag riktigt vaknat och lurade därigenom mitt elaka jag från att börja hugga ner på mig
Saknar du någon nu:
Röker du: nej inte ens det, jag var sjuk över påsk och när jag till slut blev frisk glömde jag börja röka igen
Dricker du alkohol: ja men inte så ofta nuförtiden
Tar du droger: nej, jag åker ut till havet när jag vill bli hög
Tycker du om dina grannar: ja, alla är bra, till och med de danska kineserna under oss som klagar
Anväder du icq eller msn: ärligt talat ingetdera nuförtiden
När gjorde du senast något riktigt dumt: Det går inte beräkna eftersom jag står för ett konstant flöde
Har du blivit hotad via telefon: Jag vet inte
Vilken färg har du på dina underkläder nu: eh... *kollar* ... lite gröna
Gillar du dokumentärer: JA!
Längtar du till din nästa födelsedag: Nä, jag längtar efter sommaren
Brukar folk säga att du ser äldre ut än du är: En gång! :D
Skulle du kunna ha silikonbröst: Hell no!
Borde man få röka på pubar: Nä men ett trevligt litet uterum på bakgården vore inte fel
Brukar du bada i sjöar om somrarna: Aldrig! Våga vägra sjöar!
Vad gör du just nu:
Lyssnar på "Fåglar i vår närhet" och försöker komma igång med min nya romanidé
Är du blyg: Nä det är jag inte, men jag kan bli det om någon säger snälla saker om mig
Roligaste resa: Jag har nog inte gjort den än
Vilken tid gick du upp idag: 12.51, tio minuter innan vår tvättid slutade
vilken låt lyssnade du senast på: Kommer inte ihåg vilken som var sist men det var från James blandskiva (den lugna)
Har din pappa glasögon: Ibland tror jag
Har du glasögon: Nä, inte än
Bor du i sthlm, gbg eller malmö: Jag vet inte riktigt, men jag brukar skriva att jag bor på en adress i Malmö
Har du sagt ”jag älskar dig” till någon idag: Hahaha! Det känns inte ens som om jag sagt det det här decenniet!
Är du homosexuell: Nä det är jag inte, fast det verkar väldigt avslappnat
Vad tycker du är äckligt: Spyor som inte lagts där de borde
Vad såg du senast på tv: eh... ingen aning - jag såg på DUnderklumpen på DVD sist jag tittade mot en TV
Har du köpt någonting idag, i så fall vad: jag har inte ingått några nya avtal idag, nej
Vem ringde dig senast: Mårten och jag misstänker att han kommer vara den nästa som ringer också
Hur svarar du i telefonen: "Ja det var Linda här!" Om jag är rädd säger jag "Hallå?"
Tycker du bäst om varm eller kall oboy: Kall som en bergshäll i januari
Vad ska du göra imorgon: Skriva kapitel tre på förmiddagen och Grodsafari med grillning på eftermiddagen
Har du fint hår: Ja, jag har tunt fint hår (säger frisörerna) men rent estetiskt sett är jag inte förtjust i min frisyr
Vad ska du göra nu: Jag ska skriva en fantastisk roman
Vad har du ätit idag?: Äggröra, Ipren och lite fil med en halv banan i
Vad har du på dig?: (Intressant fråga...) Mjukisbyxor med bara en fläck (banan), ett rosarött randigt linne och lite gröna trosor.
Har du växt något det här året?: Nä, jag har krympt.
Har du gått upp/ner i vikt det här året?: I'm the living jojo, baby
Vilket år har varit ditt bästa?: 2005 tror jag
Vad ser du fram emot?: Horngäddsfisket nu i maj
Vad har du ångest inför?: Att jag inte har ett sommarjobb ännu
Är du öppen?: Ja
Hur långt hår har du?: Ickeexisterande alt. nedanför örsnibbarna
Vad har du för betyg i matte?: G
Vilket är/var ditt sämsta ämne? Jag är bra på allt utom att vara ödmjuk
Har du en bra klass?: Hell yeah
Vad ligger på ditt datorbord just nu?: iPod, tre anteckningshäften, okänt antal dataskivor, solglasögon, en gullig vit kofta, en pappershållare, en dator, en läslampa, två pennor, fem sladdar en ensam druvsockerbit fångad i sin förpackning och plastfickor
Varför blev du arg senast du var det?: Igår för att Olof och Annika inte kunde säga med en gång att de ändrat sig och inte ville gå ut och för att jag hade PMS.
Hur ofta städar du?: Så fort jag har besök som jag vill imponera på
Hur länge kan du använda samma byxor utan att de tvättas?: Ja, nu använder jag ju inte byxor, men ett par dar antar jag
Byter du underkläder varje dag?: I princip
Hur ser stolen som du sitter på ut?: Det är en barstol och den är svart och metallig
Hur luktar du nu?: Jag antar att det är en exotisk mix av sömn, bakfylla, svett samt knappt märkbara doftstråk från kokossmöret jag smörjde in mig med igår
Vad skall du göra i helgen?: Innovativ fråga, för att få lite variation så väljer jag nästa helg. Om det är fint väder ska jag på stor kvällspicknick i parken, annars har jag inte en jävla aning.
Är du romantisk?: Nej det tror jag inte
Vad skrattade du åt senast?: Mig själv
Har du ont någonstans just nu?:
Får du hög telefonräkning?: Nej, jag ringer aldrig någon
Har du många vänner som kommer från andra länder än du själv gör?: Ja
När dansade du senast?: Mellan tolv och tre inatt, konstant (minus schlagerlåtarna då...)
Vad skall du göra när du är klar med det här?: Skriva kapitel 2

LIST-TORSDAG!!!

Tio första

Första bästa kompis: Karin

Första bil:Det kommer bli en Saab V4 eller en Volvo Duett

Första kärlek: Ambjörn på lekis, han var prinsen som räddade mig - prinsessan - från draken.

Första husdjur: En Golden Retriever som hette Otto

Första semester: Åreskutan, runt åtta månader gammal

Första jobb: Jordgubbsplockare

Första köpta skiva: Jag minns inte, men det var något mycket dåligt, kanske Haddaway...

Första riktiga kärlek: Oskar i gymnasiet tror jag

Första piercing: Öronen

Första konsert: Bombyces Bryggeri på Panora i Malmö


Nio senaste:

Senaste alkoholdrycken: Mystisk öl igår på Étage

Senaste bilfärd: mamma skjutsade mig till tåget förra veckan

Senaste filmen du såg: Little miss Sunshine (förutsägbar)

Senaste ringda telefonsamtal: jävlar vad svårt... jag tror det var till resursbank eller nåt för ett tag sedan

Senaste bubbelbadet: annandag påsk jacuzzi, annars vanligt jävla bubbelbad med klassisk musik och ljus var i förrgår

Senaste spelade cd: "Fåglar i vår närhet" med Bengt Emil Johnson & Sten Wahlström

Senaste kyss: Ojoj... jahaa - om man ska räkna någon där jag SJÄLV var med på noterna så var det väl med Chippendale-Fredde i början av februari då.

Senaste gången du grät: Jag kan ha gråtit för jag trodde att jag skulle dö runt påsk, men annars kommer jag inte på när det var senast.

Senaste måltiden: Frukost


Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Dejtat nej, lägrat ja.

Blivit arresterad: Nej

Blivit kär vid första ögonkastet: Ja

Fastnat med blicken i någons urringning?: Nej, men däremot på kroppen om de har framhävt en tilltalande helhetsform.

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nä

Haft ett one night stand: Ja

Busringt till någon: Nej inte själv, men varit med på många sådana upptåg


Sex saker du gjort idag:

1. Ställt om väckarklockan tre gånger

2. Skitit i tvättiden

3. Insett att jag är pank

4. Ätit oengagerad frukost

5. Nynnat på en melodi jag skrev för några månader sedan

6. Diskat


Fem favoritsaker utan rangordning:

1. Sömn

2. Böcker

3. Havet

4. Bra samtal

5. Färger


Fyra personer du kan berätta allt för:

Alla mina vänner, de är fler än fyra


Tre val:

Blått eller rött? Blått

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad


Två saker att göra innan du dör:

1. Leva

2. Odla min trädgård


En sak du ångrar:

Non, rien, je ne regrette rien


Fyra personer som du vill ska göra samma blogginlägg:

Alla som vill och jag vill se resultatet!

No comments: