Monday, March 26, 2007

Ölandssejour

Barnddop igår. Mycket festligt och härligt.

Idag har jag försovit mig för jag satt och kollade på b-filmer halva natten. Men jag har försökt gottgöra genom långpromenad längs havet. Nu ska jag snart slå mig ner i den 24-gradiga solvärmen och skriva ett brev till Strindberg.

Just det jag fick en liten epiffany i kyrkan igår. Egentligen är vi bara feta små larver allihop. Vi blev utlagda på en gammal bortglömd teater. Men en tom och ödslig scen är alldeles för skrämmande så vi började rota i garderoberna, spöka ut oss och lägga oss till med en massa påhittade egenskaper. En efter en började vi stappla fram över scenen med våra nya roller. Pengar och utseende, villa i Nice, allt för att fylla det sk meningslösa tomrummet på scenen...

Lite senare kom jag också på att det är tur att folk blir gravida så lätt för trots alla skrik, vrål och nedskitade blöjor så verkar familjebildning vara en av de smartaste sätten att fylla upp tomrummet. De verkar jäkligt lyckliga i alla fall. Trötta men lyckliga.

Dock icke det enda sättet måste jag påpeka, att skriva eller spela musik kan vara minst lika ljuvligt.

No comments: