Wednesday, April 22, 2009

"Ridentem dicere verum, quid vetat?" (Vad förbjuder väl oss att skrattande säga sanningen?)

Om jag jobbade på ICA, då skulle jag ha foppatofflor.
   Idag har jag varit ute och gått med Vera. Det var lika härligt som alltid. Därefter slank vi in på Mobilia, jag skulle inhandla några förnödenheter. Det var i kassan det slog mig, när jag såg en favvokassörska hasa runt i gråsvarta foppatofflor. Om jag jobbade på ICA, så skulle jag ha foppatofflor. Men jag har redan jobbat på ICA och eftersom jag då talade lammkött med Stellan Skarsgård så kan jag inte tänka mig att ICA har något mer att erbjuda mig. Jag har fyllt min kvot helt enkelt.
   Jag försöker fatta mod och ork att cykla iväg och ta foton. Jag ska fotografera hus som arbetsprover åt ett danskt fastighetsmäklarföretag. Men jag gillar inte att ta bilder på måfå. Jag vill ha en spets på det. Å andra sidan är molnen snart helt borta och då blir ljuset för skarpt. Jag borde linka iväg.

No comments: