Sunday, January 11, 2009

"Sanare et sedare" (Bota och lindra)

Vårt hem är en sjukdomens högborg även om det bara märks på Sebastians harklande, mina hostattacker och mitt eviga gnällande. En svag doft av vitlök lurar i varje hörn och en knappt märkbar smak ligger på min tunga. Sebastian åt fem vitlöksklyftor igår och hävdade bestämt att han mådde betydligt bättre efteråt. På kvällen kände jag mig till slut övertalad nog att försöka. Jag tuggade på och började sedan yla av smärta, först av elden på tungan sedan av knivhuggen i magen. Sedan spydde jag, högst ofrivilligt. Jag är därefter övertygad om att Sebastian är en cyborg och han i sin tur om att jag är en vampyr.
   Vad gör man som sjukling när huvudvärken slår ner som ett åskanfall så fort man sätter på tv:n och somnar så fort man läser? Man läser serier. Sebastian har introducerat mig för the Sandman - underbar serie men jag märker att efter två album så snurrar huvudet ännu mer från de saftiga bilderna. Istället har jag hittat Tintin i pdf-format. Happy days are here again. För att inte känna mig helt onyttig har jag laddat ner dem på franska, men de finns också på engelska för den som behagar. Jag undrar om man inte kan hitta Lucky Luke också...? Nå, ta hand om er och jag önskar er så välfungerande immunförsvar som möjligt i dessa förkylningstider! 

2 comments:

Carl said...

hahaha. Krya på er va!

Jul i Laloland said...

Glädjen över att du bloggar lite mer frekvent är mysig...känslan av att äta 5 vitlöksklyftor...inte lika vibrerande i tårna, men ni kommer ju inte få några fästingar på ett tag i alla fall....inget ont..osv.

Hur som, hoppas du blir frisk snart...att ni både blir det. Imorgon börjar jag min ettåriga bana to become a: FOLKHÖGSKOLELÄRARE!!!
Jag kom in, lyckan är gjord och jag ska yoga lite nu.
puss puss sweet thing. AJ MISS JO!