Saturday, January 3, 2009

"Mens agitat molem" (Sinnet förflyttar materien)

Idag ska Mårten flytta och vi sitter som bäst och väntar på ett telefonsamtal från honom i Olofs bil. Vi väntar aktivt skulle man kunna påstå. Sebastian diskar och jag bloggar. 
   Årets största och bästa och underbaraste höjdpunkt är nu för övrigt förbi. Ja, jag talar naturligtvis om nyårsafton. Jag gick helt upp i limningen och kaskadsproducerade hemgjort glitterpynt i varenda vrå. Och vilka gäster jag hade då! Tio fantastiska skönheter. Det kan till och med ha varit den vackraste festen i mannaminne. Jag är så outsägligt lycklig över hur allting gick så skyhögt över förväntan. Nå, nog nu om mina böjelser för nyårsafton.
   Det är inte bara aktivt väntande vi sysslar med jag och Sebastian. Vi springer även högst aktivt och det är sjukt kul! Fenomenet startade i söndags helt impulsivt och nu är vi fast (särskilt som vi gått upp nästan ett kilo var efter nyår trots en knapp halvmil igår). Men som sagt, det ska flyttas idag så går snabbt att återgå till vår tidigare tyngd och nu ringde Mårten så here we go!

No comments: