Wednesday, April 9, 2008

Jag vill ha ett vuxet liv

... tack. Jag vill ha ett bra jobb som jag trivs med. Ett jobb som jag kan presentera mig med på en fest utan att be om ursäkt för det. Och så vill jag ha en lön som inte får en att känna sig som en lodis. Framförallt så vill jag slippa få en tsunamivåg av ångest varje gång jag går till jobbet. Varje gång jag tänker att jag skrivit upp mig på tolv dagar till den här månaden. Men jag ska ta en bit bajs (= en arbetsdag i hemtjänsten) i taget, tugga den svälja den och glädjas åt att jag aldrig mer kommer behöva äta just DEN biten igen. Det här är oavsett vad som än händer min allra sista månad i hemtjänsten. 
   Får jag inte jobb på en tidning så tar jag tåget till Danmark och traskar runt och ber om jobb. Vad som helst. Utom vård och mat. 

4 comments:

Jul i Laloland said...

Jag har även hört att förutom Danmnark så är Linköping en bra stad att be om jobb i.....*na na na*

Jag tror du kommer få världens bästa jobb som kommer göra dig och ditt underbara väsen rättvisa. Men det kanske inte kommer förrens i höst, sådär i oktober. SOm en födelsedagspresse =)

Puss, du är bäst!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Linda said...

Jävla brasse-spammande...