Friday, October 12, 2007

oh så vacker dag

Det har varit en rörmokare här nu. Nu kan jag diska igen. Jihoo.


Jag har inte skrivit något ännu. Klockan är kvart över elva. Japp. Jag har däremot läst en halv biografi över Doris Lessing på engelsk.

Igår såg vi Husbands av John Cassavetes. Den var bra men lång. Men det blir så med klippning och improvisationer. Och med Cassavetes budget. Detta förklarade min kloka karl för mig. Klok och bra så det förslår. Han gick nyss. Till skolan. Han skulle dit. Jag stannade kvar hemma. Jag skulle det. För rörmokaren skull komma. Nu har han både kommit lagat och gått. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig för.

Skriva kanske är en bra idé? Eventuellt?

Mmmm. Jag ska strax skriva. Tror jag. Inte.

Kanske ta en kopp kaffe. Ja. Det är bra. En dubbel espresso så man kommer igång. Smart.

Hej då

1 comment:

Jul i Laloland said...

DU min sköna är en sådan fantatiskt underbar liten bakelse som jag bara vill gå omkring med i bröstfickan mest hela tiden. Varför finns inte du i fickformat?
Jag saknar ju dig så mycket att en fickformatsLinda hade varit perfa i saknadens svåraste stunder....

Du är extremt jävla underbar och rolig. Jag kan inte tänka på vår MSN-konversation häromdagen utan att fnissa högt för mig själv.

PUSS