Monday, October 15, 2007

Näääämen! Är det inte lite rekord, va?

Nu skriver hon IDAG igen! Jaaa - vad har det tagit åt tösabiten?
Jo, det ska jag berätta! En ljuv lliten insikt slog mig igår efter en slitfylld och magvärkande-ångest-jobb-helg. Fuck this. Nu är det jag som blir författare på heltid - och det går hur bra som helst! Idag har jag skrivit en äckligt bra novell! Och jag har massa idéer på lager! Och ett s c h e m a ! Det ni. Och jag ger mig fasen på att det smugit in sig en liten gnutta karaktär i mig också. Nattetid eventuellt. För jag har i alla fall inte märkt när den kom.

Vad som hände på jobbet var att jag glömde två stacakrs damers medecin. Jaa. Men hur är det MÖJLIGT? ser jag att ni chockerat frågar er - jag som varit en sådan fantastiskt hemtjänstbrud i flera månader? Inte ett enda misstag! JO, förstår ni, jag har inte varit ledig mer än tre dagar i sträck under de senaste halvåret - men, nu har det blivit lite jobbrist. Folk vägrar ta semester helt enkelt och no need for a Linda. Jag har därför varit ledig i tre veckor och alla de fantastiska reflexmässiga rutiner jag ständigt tagit för givet var puts väck. Två nya tanter, den första och den sista, gick miste om sina medeciner. Den första skull jag gett kvällsdosen redan på morgonen (så hon tar dem själv på kvällen), vilket är lite speciellt så i vanliga fall får man instruktioner av de ordinarie. Den här morgonen dock var det fullkomligt kaos så de missade det och jag läste inte det lilla finstilta och dubbelkollade inte som jag skulle ha gjort om jag haft kvar mina rutiner. Dam nummer två missuppfattade jag och det var helt enkelt rent slarv. Jag kom på misstagen med båda två morgonen efter och gjorde såklart allt som jag skulle men hade en sådan FRUKTANSVÄRD ångest hela morgonen för vad jag hade gjort. Jag gör helt enkelt inte sådana misstag. Min charmigt tankspridda yta döljer en självkontroll av stål. Lyckligtvis resulterade detta, som tidigare nämnts, i att jag på kvällen sprutade idéer värre än Fontana di Trevi sprutar vatten! Och så insåg jag att jag vill inte hatta och riskera fler misstag så nu skiter jag i hemtjänsten och skriver färdigt min bok till jul så den blir publicerad eller åtminstone kontrakterad innan juni nästa år! Och det ser faktiskt riktigt lovande ut. Jajje.

Nu lagar jag någon fantastisk kalvrätt åt min karl i ugnen - mycket rödvin och gottga grejer. Han har haft en tuff dag och en jobbig gårdagskväll så jag ska se om det går att skämma bort honom lite...

Karin, min älskade! This is for you! (en månad och en vecka för sent men ändååååå)
Jaaaa må hon leeva jaaa må hon leva jaaaa må hon leva uti hundrade ååår, javisst ska hon levaa javisst ska hon leva, javisst ska hon leva uti huuundrade åååår!
Kom ner till Skåneland så fort du bara kan! Yay!

Pussar och kramar i överflöd till alla!



... Och här kommer lite bilder på mitt på-grund-av-för-mycket-böcker omorganiserade rum:



















2 comments:

Mamma till Oskar said...

wow vad böcker!!! har du läst dem alla? kram på dig / Madde

Linda said...

Hehe... nääää det är väl det som är kruxet. Men jag har räknat ut att jag läst mellan 10 och 15 procent ungefär. Problemet är att jag alltid har ca tjugo böcker från diverse bibliotek som jag låter gå före. Men jag har ju tid :D