Monday, August 20, 2007

Mitt nya lidande...

...går ut rätt mycket på att jag snabbt blivit alldeles för bortskämd med pojkvän och har varit tvungen att gå runt alldeles oälskad i en vecka då han semestrar i Barcelona. Två ensamma nätter till, sen jävlar. Jag ska blödsmäktande waila som Palle i Beatles "No more LONELY NIIIGHTS" när han återvänt. Risken finns att han vänder i dörren... Kanske låter bli trots allt.

Idag har jag haft en fantastiskt strålande bra dag på grupp 471 (tror jag det är) där jag stimmat och stojat med Mårten och alla tanter och farbröder. (Kom hem snart sparv, så får vi jobba ihop!)

Kom hem igår från trevligt blivande-författar-festande i Simrishamn vid elvatiden och då fattades herr Otfors säng, dator samt hans modem. Nu hade även halva bokhyllan tömts. Vår lilla pojke har blivit stor... Nu är det snart bara jag och Olof kvar.

Ja JUST det! Jag har hittat en cykel! Det låg ett gammalt rosigt lik mitt på gångbanan ut ur bostadsområdet vid halv sju imorse. Jag mötte en granne och sneglade samtidigt väääldigt mycket på cykelns färdbarhet då grannen sa
"Ta den!"
"Va?"
"Ta den! Det är lugnt, bara ta den. Köp en lås för fyrtio spänn på Möllan."
"Tycker du det?"
"Jaaa! Bara ta den, jag vet vilka de är som tog den, de ska inte ha den! Om någon frågar, säg det är present från mig."
"Okej, jaa jag behöver den och jag är ju lite sen till jobbet"

Så jag vingelskramlade iväg på mitt nya fallfärdiga fynd med för hög sadel och bara ett handtagsskydd. Köpte ett lås på niorasten och ställde ut cykeln utanför St Knuts kontor. För en halvtimme sen när jag slutade berättade Linda som jobbar där och hjälpte mig med cykeln i morse att det kommit en knarkare (rejält hög) och ringt på. "De e min cykel därute!" hade han sagt "Men jag har köpt en ny nu så hon kan lika gärna ta den!". Fantastiskt! Han ville iof helst att jag skulle komma förbi och säga till, han bodde på något socialhotell, men Linda kom inte ihåg vad det hette så jag ska ringa och kolla om jag kan hitta det. Gutt! Det var några som hade snott den för honom utanför Stippes. Jag har en cykel! Yay! Skitdålig! Men ändå!

Ikväll är det Taj Mahal kl sju på stora scenen... Har nog nästan lovat att gå på det, så jag kanske sak göra det. Helst vill jag bara gå och handla och laga lite mat. Lide maud. Ja. Jag gör nog det istället. Man ska göra som man vill. Man är ju ändå vuxen. Eller hur?

2 comments:

sjtfd said...

Ja va fantastiskt att fa jobba ihopa!!! jag har aldrig langtat sa mycket till jobbet innan! Halsa tanterna fran mig.

Linda said...

Jag gört!