Thursday, June 25, 2009

"Crescat cultura" - Må odlingen växa (yoghurtkulturen)

Så var man igång igen. Yoghurtkultur den här gången. Jag hittade Mejeribolagets gamla termostat på Myrorna för 45 riksdaler så jag var tvungen att gå tillbaka och köpa den. Det blev även en fåtölj, en Böll-bok och en hushållspappershållare.
   I fåtöljen lästa jag en Thelander-deckare igår - inte en författare jag rekommenderar för den som söker kvalitativ läsning - och i yoghurtmaskinen odlas nu bakterier i gammaldags ohomogeniserad mjölk. Spännande.
   Vadan denna köphysteri? Det är ett måttligt firande av att jag äntligen blev anställd hos Schenker igår. GU-assistent är jag. Om någon vet vad det innebär så får personen ifråga gärna förklara. Jag vet att jag ska jobba på ett kontor och att jag ska syssla med dokument. Eventuellt ska jag prata i telefon ibland.
   Idag slöar jag för det är bara några dagar kvar av min så kallade semester. Slöar och odlar yoghurtkultur. Jag lägger upp en länk till fler bilder här i alla fall. Så har jag gjort någonting idag.

Hej svejs!

1 comment:

Anonymous said...

Hej

Undrar var du köper yoghurtkulturen? Jag har tidigare köpt av Mejeribolaget men de har ju slutat leverara *surar* så jag letar efter ny leverantör.
Kanske du har?

/Marie

marie@davoust.se