Wednesday, March 19, 2008

Onsdag!

Hej hopp det TÖAR!

Jihoo! Fast när jag öppnar skafferidörren hör jag fler fiskmåsar genom ventilen än igår - det är surt som fan.

Idag är jag OCKSÅ ledig. Två dagar i RAD. Det ni! Och idag var det tänkt att jag skulle uträtta en massa saker men jag märkte att det inte riktigt gick som jag ville när klockan var elva och jag FORTFARANDE bara gick runt utan något mål och frukostdisken var spridd över hela köket. Jag gick på toaletten i all min vilsenhet och DÄR slog det mig att när jag jobbar kan jag ju göra HUR mycket som helst, för jag har ett  s c h e m a  där. Sagt och gjort, jag slog mig ned och gjorde ett schema med detaljer som bussnummer och avgångstider, lunch och fika, hela konkarongen. Och det funkar! Jag har redan fått pli på min bok och nu är jag igång med att faktiskt AVSLUTA den näst sista novellen. Yay för mig!

Igår gick jag vidare i min Sydsvenskanansökan, fast jag inte ringt och legat på eller någonting. Vi får se hur det blir med DN. Jag pratade med henne igår, hon var upptagen och skulle ringa tillbaka - dock! - så lät hon väldigt glad när hon hörde vem det var, så det kan väl alltid vara någon form av tröst kan jag tänkte.
Ha det i tövädret!

Kram!

No comments: