Thursday, December 6, 2007

Jihoo!

Jag har skrivit en och en halv sida och igår fick jag upp alla skönlitterära böcker. 607 stycken eller något sådant. Snart ska jag till Sebbes praktik för den gamla hederliga skolan har gjort en stor utrensning av sitt bibliotek och jag ska få plocka vad jag vill av det överblivna. Cirka trettio flyttlådor med böcker. Jag måste vara vääääääääääldigt kräsen, annars kommer jag hem med flyttfirma och då var ju min egen utrensning helt i onödan... Imorgon ska jag till Öland igen.

Mitt golv är belamrat med böcker. Jag har nu tagit tag i den facklitterära biten. Det var kanske liiite fler böcker än jag räknat med. Och de utländska böckerna har jag inte ens hunnit börja med... Men de har fått en hel hylla bokad åt sig. Nu kommer solskenet. Jag konstaterade i alla fall att de tre och en halv sidorna som jag presterat den här veckan är riktigt bra. Varför ska man skriva långt? Jag förstår inte denna perversa sidodyrkan. Det är väl ändå innehållet som räknas. Okej det jag började på idag kommer kunna utveckla sig ganska långt men inte de andra två som jag skrev i måndags. Nu ska jag fundera över hur dagens historia ska utveckla sig...

Hej svejs!

1 comment:

Lina said...

Ja, var de flesta böcker tre o en halv sida långa skulle du ha mer plats i ditt hem! Det gäller ju förstås att man hinner med handlingen också..