Monday, October 1, 2007

Ny färg, ny frisyr, ny blogg, ny vecka

... och tre par nya skor...

Well well, jag erkänner, jag är bok-, sko- och koffertfetischist. Men ser man det från den ljusa sidan är det bara soptippen och min plånbok som lider av det. Det är ju trots allt oftast gamla grejer jag faller för. Så är det ju när man har en själ från femtiotalet som min vackre kloke karl så poetiskt uttryckte det 33 mil härifrån i en telefonlur för några timmar sedan. Det gällde i och för sig hans egen själ just då, men det är ju en petitess.

Idag var jag uppe halv sex så det är väl ungefär den trettiofjärde gången idag som mina ögon tåras av trötthet. Fast jag har kommit in i en andra andning. Bloggen behövde städas och renoveras och då kan man ju inte bara lämna den vind för våg, nyrenoverad utan att möblera den med åtminstone ett litet ynka inlägg, eller hur?

Varför i allsin dar gick jag nu upp så tidigt idag, frågar ni er såklart och håller andan i ren spänning. Jo, det ska jag tala om, jag var för första gången i mitt liv på en bilbesiktning. Det är väl inget märkvärdigt med det, du har ju aldrig haft någon bil! tänker ni då kanske lite stött, besviket och kanske till och med uppbragt. Ni har så rätt mina kära kloka läsare, det finns inget vardagsmirakel i just detta. Vad som däremot kan förefalla konstigt är att Stefan (min mors fästman för de oinvigda) som byter bilar som en del män byter kalsonger (dvs en gång varannan månad) ... (jo, de existerar faktiskt, och vad värre är, man kan känna dem på lång väg) har aldrig i sitt fyrtio-någonting-åriga liv varit och besiktigat en bil. Märkligt, inte sant?
Nu råkar det vara så att Stefan har varit lastbilsmekaniker på samma ställe senaste decenniet, fram tills i år och på det stället hade de en egen liten besiktningsfarbror som gladeligen tittade på mer än bara lastbilarna. Men jag tyckte det var spännande så jag var naturligtvis tvungen att följa med och kolla läget på en bilprovning. Det gick bra. Bara några tvåor... Sen fikade vi på lotsen och jag fick skjuts hem till pappa där jag otåligt väntade på att klockan skull bli tio så jag kunde ringa den fantastiska frisösalongen min kära syster talat om och genom ett mirakel lyckas få en tid för både klippning och färgning (och massage!Yay!)

Jag ska verkligen göra mitt bästa för att skriva oftare! Jajje! Här kommer lite skördefestbilder också!

Kram!



























2 comments:

Mamma till Oskar said...

Åhh vilka fina bilder du tagit!! Men du brås väl på far din. =D Jättekul att du kom upp på lite fika. Hör av dig när du kommer till Kalmar nästa gång. Du är så go!! Kram

cinapina said...

Nämen halloj...rena familjefesten! När man nu för en gång ska kommentera har syrran redan varit här!
Du e bara för härlig gumman...Finns fika i Ronneby med bara så du vet!Kram o g'natt från Cina