Wednesday, July 18, 2007

Onsdag

Guldsandaletter, Marilyn Monroe-klänning (inklusive alla effekter...), fantastisk solbränna, ett glas spinnande gott gott vin på Café le fil du Rasoir samt ett livejazzband som förnjöjt klinkade och brummade fram sina truddeluddesolon på andra sidan baren. Sällan har jag njutit så av att vara jag.

Senaste veckan har varit gourmetmiddagar med stora bokstäver. Till och med på jobbet har jag åtminstone tvårätters med mig. Franska grönsakssoppan, hembakade baguetten, pinfärsk ruccolasallad med solmogna tomater och den obetalbara hemliga salladsdressingen. Och så mästerverket från kvällen innan, imorgon är det moussaka som min moster lagat. Ahhhhhh! Ljuva ljuva underbara liv! Jag har förstått meningen med livet - eller ja - åtminstone med mitt liv. Martyrer skull nog invända bestämt... Att skämma bort sig själv, precis lagom mycket! Njuta av varenda solstråle, leende på gatan. Hitta den perfekta melonen eller tomaten, baka bröd, laga mat, strosa, nynna, filosofera, flirta, läsa något som ger en en insikt, sticka, prata, musik och allt annat underbart.


Nu ska hon sova.

Natti natti

2 comments:

sjtfd said...

Hi my pirate love! Far vi leka i host? Jag ville det, pussarna till dig!!!

ullas-kit said...

halo lille dolly! kyssar från ulla